close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לשמירה על ריהוט גן בחורף

מערכת שורשכ תשרי, תשעה14/10/2014

אז איך תשמרו על ריהוט הגן שלכם במהלך החורף המתקרב בצעדי ענק?

תגיות:
כוכב הגינה ריהוט לחצר
צילום: יח"צ החברה
מדינת ישראל היא מדינה קייצית, בה מזג האוויר החם מלווה אותנו כמעט כל השנה. השמש מחממת ברוב שעות היום, ומזג האוויר האביבי והנעים מאפשר לבעלי גינות רבים ליהנות מישיבה בחוץ, מבילוי בחצר הבית, מקריאת ספר טוב על הספסל בחצר או מעריכת מסיבות ברביקיו לחברים ולמשפחה. אולם, ישנם כמה חודשים קרים וגשומים, של חורף אמיתי, בו ניתן לעשות שימוש מצומצם בגינה, כאשר לא יורד גשם, והשמש מבצבצת מבין העננים. כל בעלי הגינות ודאי נתקלים באותה התופעה בה ריהוט גן מודרני ויוקרתי ולעיתים אף חדיש מתבלה במהלך החורף, או ניזוק מהרוחות החזקות וממי הגשמים. המדריך הבא מרכז בעבורכם טיפים שונים לשמירה על הריהוט שבחצר גם בימי החורף.     

שמירה על ריהוט גן העשוי עץ  
ריהוט גינה נחלק לשני סוגים עיקריים: ריהוט אשר עשוי כולו עץ, או ריהוט אשר עשוי ברזל. הנה לכם כמה טיפים חשובים לשמירה על ריהוט עץ:

בראש ובראשונה מומלץ לרכוש ריהוט אשר עשוי מעץ עמיד לפגעי מזג האוויר. ישנם עצים אשר נחשבים עמידים ואיכותיים יותר, ומומלץ להשקיע קצת יותר, ולרכוש רהיטים עמידים אשר ישרתו אותנו לאורך זמן.
שנית, מומלץ לצבוע את העץ, או לוודא שהוא צבוע, בצבעים אטומים או בלקה איכותית על מנת ליצור שכבה אחידה וחלקה. שכבה זו מונעת מחרקים שונים לכרסם את הרהיט, וגם מונעת יצירה של פטריות, ריקבון ועובש, אשר עשויים להיווצר בעקבות מי הגשמים.
רהיט עץ אשר נרטב במי הגשמים עשוי לספוג מים, להתנפח ולאבד את צורתו. לכן, מומלץ מאוד לרכוש פרגולה, סככה או סוג אחר של כיסוי העמיד בפני מים, ולכסות את הרהיטים כאשר יורד גשם.
לבסוף, מומלץ לכסות את רהיטי העץ בניילון נצמד מיוחד ועבה, אשר מגן על הריהוט בפני רטיבות ועובש.
אחזקת ריהוט מברזל  

בניגוד לדעה הרווחת, גם ריהוט גינה אשר עשוי מברזל אינו עמיד בפני רוחות וגשמים, הנפוצים בעונת החורף, ויש להגן עליו מפני רטיבות. הנה לכם מספר טיפים להגנה על רהיטי ברזל:

ריהוט גן העשוי ברזל חשוב לשמור בפני הגשם, ולכסות אותו כהלכה. ריהוט ברזל אשר נרטב עשוי להעלות חלודה ולהתקלף, ולכן גם אותו מומלץ לכסות בניילון נצמד מיוחד, ולמקם מתחת לפרגולה או סככה.
במידה והרהיטים מכילים ריפודים מומלץ לנסות להסיר את הריפוד ולכבס אחת לתקופה. אם הריפוד נרטב במי הגשם, מומלץ להסירו מן הרהיט ולתלות לייבוש, על מנת למנוע ריחות לא נעימים ועובש.
גם רהיטי מתכת מומלץ לצבוע בצבעי לכה כהים על מנת לשמור על הרהיט בפני חלודה. את הצביעה ניתן לבצע בשני אופנים: ישנה אפשרות לצבוע את הרהיטים בצבע מיוחד אשר נמשח באופן ישיר על המתכת עצמה, וניתן לכסות באמצעותו חלודה, או כיסוי הרהיט על ידי משיכה של צבעים המצריכים צביעה מקדימה בצבע יסוד. 


המאמר מוגש באדיבות חברת כוכב הגינה: http://www.gardenplanet.co.il/
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה